Een dag in het leven van een GPC'er

Lien, logistiek bediende bij GPC, licht toe:
"Als logistiek bediende voel ik me een beetje als een duizendpoot, die zich dagelijks door heel diverse taken heen manoeuvreert. Flexibiliteit en prioriteiten stellen zijn 2 van mijn belangrijkste eigenschappen.”

7u50: Hallo iedereen!
Wanneer we aankomen op het werk, babbelen we nog eventjes met de collega’s over familie, welke uitstapjes er gemaakt zijn, … om er nadien volop in te vliegen.

8u00 - 12u00: Mailen, bellen en organiseren...

Mijn mailbox overlopen is het eerste wat ik doe. Ik los eventuele logistieke problemen op, behandel de dringende bestellingen en ik overloop de weborders die binnen zijn gekomen. Tegen 9u30 neem ik even de tijd om samen met de magazijniers te overlopen of alle bestellingen binnen zijn gekomen.

Tussendoor probeer ik de klanten aan de telefoon zo goed mogelijk te helpen : "Is mijn bestelling voorradig?", "Wanneer wordt er geleverd?",... Het zijn vaak vaste klanten en dat schept ook wel een band. Verlengd weekend of een vakantie in aantocht? Dan kan het heel druk zijn, en springen de collega's van op bureau bij om klanten nog snel aan hun materialen te helpen.

13u00 – 17u : Garanties, verzenden, klasseren en weer voorbereiden


Tussen alle dagdagelijkse taken door, probeer ik steeds om de garantieformulieren in orde te brengen van klanten die panelen of omvormers kopen met een extra garantie. Een extra service die we bieden.

Vervolgens even de verzendlijst checken en controleren of alles klaarstaat om op transport te vertrekken.
Ik maak dan ook even de tijd om alles van de afgelopen dag te klasseren. Zo vinden we achteraf alles gemakkelijk terug!

Wanneer de werkdag bijna ten einde is, kijk ik tussen de orders of alles wel doorgegeven is naar het magazijn voor de volgende dag, en zo niet, maak ik dat nog in orde.
Voilà, even nog een paar to do’s toevoegen aan mijn takenlijst zodat ik de dag erna niets vergeet!